Opis tras

Opis trasy krótkiej – 43 km

1 odcinek trasy; 10km:  Start – punkt kontrolny A Tuczno – mały punkt odżywczy

Start z Ośrodka Dziewicza Baza. kierujemy się drogą utwardzoną w kierunku Klin. Na wysokości głazu upamiętniającego pożar lasu  w 1922 skręcamy w lewo i podążamy dalej czarnym szlakiem. Na skrzyżowaniu leśnym przed miejscowością Kliny skręcamy w lewo w kierunku „Maruszki”. Następnie kierujemy się w stronę parkingu leśnego „Ludwikowo”  skąd szlakiem niebieskim podążamy w kierunku Tuczna. Przed miejscowością przecinamy drogę asfaltową.

2 odcinek trasy; 14km: Punkt kontrolny A Tuczno – punkt kontrolny B Tuczno

Po przebiegnięciu przez drogę asfaltową kierujemy się drogą leśną w kierunku miejscowości Pruszewiec, skąd biegniemy w kierunku jeziora Stęszewskiego. W tym miejscu zaczyna się bieg wzdłuż linii brzegowej jeziora w kierunku Wronczyna. Droga podąża wąską ścieżką w lesie do przejścia między jeziorami. Następnie wzdłuż utwardzonej drogi w kierunku miejscowości Kołata. Po 2 km od wbiegnięcia na szerszą drogę skręcamy w lewo w kierunku Wronczyna, gdzie po pewnym czasie docieramy do zielonego szlaku zmierzającego do Tuczna. Podążamy za zielonym szlakiem po północnej stronie jezior Wronczyńskiego Wielkiego i Stęszewskiego aż dobiegniemy do Tuczna.

3 odcinek trasy; 3km:    Punkt kontrolny B Tuczno– Punkt kontrolny C Rozejście tras – duży punkt odżywczy

W Tucznie przebiegamy przez drogę asfaltową i dalej podążamy zielonym szlakiem wzdłuż brzegu jeziora Tuczno. Na końcu jeziora kierujemy się w kierunku Leśniczówki Odrzykożuch, wzdłuż ogrodzenia szkółki leśnej i wybiegamy na drogę przy której znajduje się krzyż w okolicy rezerwatu Jeziora Czarnego. Stąd zielonym szlakiem w kierunku Florydy,  400m od krzyża znajduje się rozejście tras.

4 odcinek trasy; 9km:    Punkt kontrolny C Rozejście tras – punkt kontrolny D Annowo

Kierujemy się drogą za szlabanem gdzie po niecałym kilometrze nasza droga łączy się z zielonym szlakiem. W miejscu gdzie zielony szlak skręca w prawo, my kierujemy się w lewo aby biec między rezerwatami Jezioro Pławno i Jezioro Czarne w kierunku Traktu Poznańskiego. Po wybiegnięciu na utwardzoną drogę skręcamy w lewo w kierunku kamienia kierunkowego. Na skrzyżowaniu z kamieniem kierunkowym wybieramy drogę w kierunku Kicina wzdłuż Traktu Poznańskiego i biegniemy tak przez ponad 3,5 km. Dobiegamy do skrzyżowania Traktu z niebieskim szlakiem i podążamy jego ścieżkami w kierunku Potaszy. Po ok. 500 m od Traktu skręcamy za szlabanem i biegniemy dalej niebieskim szlakiem. Na rozejściu czerwonego i niebieskiego szlaku, kierujemy się w lewo zmieniając szlak na czerwony, który prowadzi nas w kierunku Dziewiczej Góry. Skręcamy w utwardzoną drogę w kierunku Annowa.

5 odcinek trasy; 7km:    Punkt kontrolny D Annowo – Meta

Po zejściu z utwardzonej drogi biegniemy przez łąki w kierunku Leśniczówki Annowo. Po dotarciu do leśniczówki skręcamy w niebieski szlak w kierunku Dziewiczej Góry. Po przebiegnięciu przez Łąki Annowskie kierujemy się na rozwidleniu w prawo na Dziewiczą Górą. Po wbiegnięciu na parking przy Ośrodku Dziewicza Baza trasa prowadzi  nas na szczyt Dziewiczej Góry,   zbiegamy z niej by jeszcze raz wbiec na Dziewiczą Górę i następnie zbiegiem do mety.

Opis trasy długiej 75 km.

1 odcinek trasy; 10km:  Start – punkt kontrolny A Tuczno – mały punkt odżywczy

Start z Ośrodka Dziewicza Baza. kierujemy się drogą utwardzoną w kierunku Klin. Na wysokości głazu upamiętniającego pożar lasu  w 1922 skręcamy w lewo i podążamy dalej czarnym szlakiem. Na skrzyżowaniu leśnym przed miejscowością Klin skręcamy w lewo w kierunku „Maruszki”. Następnie kierujemy się w stronę parkingu leśnego „Ludwikowo”  skąd szlakiem niebieskim podążamy w kierunku Tuczna. Przed miejscowością przecinamy drogę asfaltową.

2 odcinek trasy; 14km: Punkt kontrolny A Tuczno – punkt kontrolny B Tuczno

4 odcinek trasy; 6 km:  Punkt kontrolny C Rozejście tras – Punkt kontrolny E Zielonka

Na rozejściu tras kierujemy się skrajną drogą z prawej strony do osady Huta Pusta, następnie dobiegamy do ścieżki przyrodniczej „Zbiorowisko roślinne wokół jeziora Zielonka” i podążamy wzdłuż ścieżki zachodnią strona jeziora Zielonka do miejscowości Zielonka. Przy parkingu leśnym przebiegamy przez drogę na teren Arboretum Leśnego w Zielonce gdzie mamy do pokonania ok. 1,5 km. Wybiegamy z Arboretum w kierunku centrum wsi na lewo.

5 odcinek trasy; 7 km : Punkt kontrolny E Zielonka – Punkt kontrolny F Dąbrówka Kościelna – mały punkt odżywczy

W Zielonce biegniemy w kierunku Bednar niebieskim szlakiem wzdłuż Traktu Bednarskiego. Po minięciu Rezerwatu Las Mieszany w Nadleśnictwie Łopuchówko skręcamy w lewo  w las i obieramy niebieski szlak aż do rezerwatu Klasztorne Modrzewie k Dąbrówki Kościelnej. Biegniemy drogą wzdłuż północnej granicy rezerwatu w kierunku Dąbrówki Kościelnej. Po ok. 2,5 km prostej drogi skręcamy na skrzyżowaniu w lewo w kierunku Dąbrówki Kościelnej. Po wybiegnięciu z lasu  podążamy wzdłuż łąki, aby dobiec do Sanktuarium Matki Boskiej Dąbrowieckiej.

6 odcinek trasy; 9 km: Punkt kontrolny F Dąbrówka Kościelna – Punkt kontrolny G Sławica

W Dąbrówce Kościelnej  zbiegamy w dół w kierunku Karczewa by przed Dębem Jana Pawła II skręcić w „Duży Pierścień Rowerowy”. Po ok. 1 km zbiegamy z drogi w prawo w kierunku leśniczówki Dąbrówka, następnie leśniczówki Mączynek, skąd kierujemy się w kierunku Dzwonowa. W Dzwonowie skręcamy w prawo i obieramy niebieski szlak w kierunku Sławicy.

7 odcinek trasy; 9 km: Punkt kontrolny G Sławica – Punkt kontrolny H Huciska – duży punkt odżywczy

W Sławicy kierujemy się w lewo w stronę Łopuchówka. Za łąkami na rozwidleniu dróg biegniemy drogą z lewej strony i cały czas prosto przez las aż do momentu dobiegnięcia do zielonego szlaku  w kierunku Florydy. Podążamy za zielonym szlakiem mijając po drodze jezioro Leśne oraz Głęboczek, po czym dobiegamy do rozwidlenia dróg w Huciskach.

8 odcinek trasy; 10 km: Punkt kontrolny H Huciska – Punkt kontrolny D Annowo – mały punkt odżywczy

Kierujemy się  w stronę Florydy, by po minięciu osady Huciska po ok. 1,5 km ponownie znaleźć się na zielonym szlaku. Biegniemy szlakiem mijając Florydę, przebiegamy przez utwardzoną drogę w kierunku rezerwatu jezioro Pławno. Po ok. 2 km od przebiegnięcia przez utwardzoną drogę dobiegamy do miejsca gdzie trasa długa przecina się z  trasą krótką, która prowadzi do mety. Przebiegamy między rezerwatami.  Po wybiegnięciu na utwardzoną drogę skręcamy w lewo w kierunku kamienia kierunkowego. Na skrzyżowaniu z kamieniem kierunkowym wybieramy drogę w kierunku Kicina wzdłuż Traktu Poznańskiego. Dobiegamy do skrzyżowania Traktu z niebieskim szlakiem i przez najbliższe 2 km podążamy jego ścieżkami w kierunku Potaszy. Po ok. 500 m od Traktu skręcamy za szlabanem i biegniemy dalej niebieskim szlakiem. Na rozejściu czerwonego i niebieskiego szlaku, kierujemy się w lewo zmieniając szlak na czerwony, który prowadzi nas w kierunku Dziewiczej Góry. Skręcamy w utwardzoną drogę w kierunku Annowa.

9 odcinek trasy; 7 km: Punkt kontrolny D Annowo – Meta

Po zejściu z utwardzonej drogi biegniemy przez łąki w kierunku Leśniczówki Annowo. Po dotarciu do leśniczówki skręcamy w niebieski szlak w kierunku Dziewiczej Góry. Po przebiegnięciu przez Łąki Annowskie kierujemy się na rozwidleniu w prawo na Dziewiczą Górą. Po wbiegnięciu na parking przy Ośrodku Dziewicza Baza trasa prowadzi  nas na szczyt Dziewiczej Góry,   zbiegamy z niej by jeszcze raz wbiec na Dziewiczą Górę i następnie zbiegiem do mety.